1962
Clare MacKichan komt van GM USA naar Opel Rüsselheim en vindt er geen 'designafdeling' maar een 'ontwerpafdeling', ondergeschikt aan de technische afdeling. Zo werkte Opel tot dan. Eerst de techniek op punt en daarna pas denken over de vorm. Clare bracht hierin verandering en gaf aan het team van Erhard Schnell opdracht om een sportwagen te ontwerpen om Opel van het ' oubollige' imago af te helpen.
1963
Eerste plastilinemodel voorgesteld aan de directie.
1964
Tweede plastilinemodel wordt al meer gedetailleerd voorgesteld.
1965
Voorstelling ' Experimental GT' op de IAA te Frankfurt met enorm veel positieve reacties en de constante vraag wanneer deze wagen in productie zou gaan.
1966
Inwijding van het splinternieuwe testcentrum van Opel in Dudenhofen, samen met de 2de Experimental GT. Het model van de GT word verfijnd en uitgewerkt. Eind april wordt een contract afgesloten met Brissonneau & Lotz voor de productie van de GT.
1967
De nieuwe achteras voor de Kadett B (nu met spiraalveren i.p.v. bladveren) is klaar. Dus ook voor de GT want de basis voor onze GT is de Kadett B Mei 1967: Chausson (gelegen in Gennevilliers) zorgt voor de eerste twee prototypes. Het zullen er in totaal 12 worden.
1968
Tot juli 1968 volgen talloze testen. Door een staking in Frankrijk wordt de productie-aanvang voorzien vanaf juli (aanvang modeljaar 1969) uitgesteld tot september 1968. Dit is dan de officiële start voor de productie van de OPEL GT.
1973
Einde productie Opel GT. Wegens de strengere Amerikaanse veiligheidsnormen (70 % van de productie ging naar USA), het verdwijnen van de Kadett B en de overname van de Franse carrosseriebedrijven die instonden voor de productie.