The Belgian Opel GT Club The Belgian Opel GT Club The Belgian Opel GT Club
  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact

Hoofdmenu

  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact
  NL
  • FR

Hoofdmenu

  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact
  NL
  • FR

Elektro GT

In 1971 probeerde Georg von Opel naar aloude familietraditie een rekord op zijn naam te krijgen. Hiervoor gebruikte hij een elektrisch aangedreven Opel GT. In samenwerking met VARTA batterijen, Bosch (gelijkstroommotoren) en Continental banden werd er op de Hockenheimring gestart. Voor de kortere records werd het gewicht van een Diplomat bereikt. Bij de lange afstandsrecords kwam daar zelfs 740 kg bij. Op 17 mei resulteerde dit in 4 nieuwe Wereldrecords voor elektrisch aangedreven auto's. Een dag later werden daar nog 2 records aan toegevoegd. Maar de geringe capaciteit van de batterijen zorgde ervoor dat in de finale de langeafstandsrecords na 44 km moesten worden afgebroken.

Copyright © 2023 The Belgian Opel GT Club. Alle rechten voorbehouden. Designed by TLWebdesign.nl.