The Belgian Opel GT Club The Belgian Opel GT Club The Belgian Opel GT Club
  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact

Hoofdmenu

  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact
  NL
  • FR

Hoofdmenu

  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact
  NL
  • FR

GT Historie

Erhard Schnell, Historie, Productie, Experimental, Aero, Elektro & Diesel

Erhard Schnell

De designer van onze GT kwam in 1952 bij Opel in dienst. In 1961 perfectioneerde hij zich in Detroit, werd in 1962 studio-assistent en in 1964 leider van de “Advanced Design studio”. Onder Clare MacKichan (1962-1967 bij Opel) kreeg hij...

Lees meer

GT Historie

1962: Clare MacKichan komt van GM USA naar Opel Rüsselheim en vindt er geen 'designafdeling' maar een 'ontwerpafdeling', ondergeschikt aan de technische afdeling. Zo werkte Opel tot dan. Eerst de techniek op punt en daarna...

Lees meer

Productie

Opel had niet de mogelijkheid om de “ Opel GT” zelf te bouwen. Daarom ging men op zoek naar een partner. In Duitsland werd niemand gevonden die 20.000 auto’s van het nieuwe Opel model kon bouwen want diegenen die dit wel konden hadden...

Lees meer

Experimental GT

Het idee van de Opel GT ontstond al in 1962, maar het was pas in 1965 dat het grote publiek dit te zien kreeg op de IAA in Frankfurt. De “ Coca- Cola bottle shape” sloeg iedereen met verstomming. De gepresenteerde GT kreeg...

Lees meer

Aero GT

Eén jaar na de voorstelling van de Opel GT en één jaar voor de presentatie van de Manta A wist men bij Opel dat er voor de IAA in Franfurt van 1969 andere publiekslokkers moesten komen temeer omdat VW en Porsche hun 914 voorstelden met...

Lees meer

Elektro GT

In 1971 probeerde Georg von Opel naar aloude familietraditie een rekord op zijn naam te krijgen. Hiervoor gebruikte hij een elektrisch aangedreven Opel GT. In samenwerking met VARTA batterijen, Bosch (gelijkstroommotoren) en...

Lees meer

Diesel GT

Van 1.6.1972 tot 03.6.1972 reed men met de Opel GT DIESEL REKORD op het testcircuit van Opel te Dudenhofen (Duitsland) 2 nieuwe wereldrecords en 18 internationale records. Voor die 3 dagen en 2 nachten had men...

Lees meer
Copyright © 2023 The Belgian Opel GT Club. Alle rechten voorbehouden. Designed by TLWebdesign.nl.