The Belgian Opel GT Club The Belgian Opel GT Club The Belgian Opel GT Club
  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact

Hoofdmenu

  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact
  NL
  • FR

Hoofdmenu

  • Home
  • Clubinfo
    • Clubhistorie
    • Het bestuur
    • Lid worden?
  • Evenementen
  • GT & Race historie
    • Opel GT
      • Erhard Schnell
      • Historie van de GT
      • Productie van de GT
      • Experimental GT
      • Aero GT
      • Elektro GT
      • Diesel GT
    • Racen
      • Conrero
      • Greder Racing
      • Steinmetz
  • Contact
  NL
  • FR

Aero GT

Eén jaar na de voorstelling van de Opel GT en één jaar voor de presentatie van de Manta A wist men bij Opel dat er voor de IAA in Franfurt van 1969 andere publiekslokkers moesten komen temeer omdat VW en Porsche hun 914 voorstelden met een dak als de 911 Targa. Daarom werkten Charles M.Jordan ( hoofd van het designcentrum) en zijn team aan de Opel CD en de Aero GT.

Slechts 2 exemplaren werden er gebouwd. De oranje was de eerste en werd in een korte tijdspanne gebouwd door FISSORE uit Savigliano. De blauwe werd later met meer afwerking gebouwd door MICHELOTTI.

Copyright © 2023 The Belgian Opel GT Club. Alle rechten voorbehouden. Designed by TLWebdesign.nl.